صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: با هدف برطرف کردن نیازهای کشور در حوزه راه‌آهن طرح ایجاد فراکسیون راه‌آهن در مجلس شورای اسلامی مطرح و یک درصد از منابع مالی نفت به ساخت راه‌آهن اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، راه آهن و دسترسی به مسیرهای ارتباطی آن یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور در مسیر توسعه اقتصادی است و اجرای طرح‌های مختلف در این زمینه بیش از گذشته عرصه را برای عمران و آبادانی کشور فراهم می‌کند و همکاری مجلس و دولت گامی بلند در تحقق اهداف ما در حوزه ریل و جاده است و به همین جهت با رئیس کمیسیون انرژی مجلس به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

فریدون حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک اظهار داشت: تعامل و همکاری میان دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدماتی یک امر و مهم و ضروری است و در صورت این تعامل و همکاری، روند اجرای طرح‌های عمرانی در کشور و پیشرفت ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف تسهیل می‌شود.

وی با بیان این که نقش و حمایت راه‌آهن در دفاع مقدس مستقیم و ویژه بوده است، افزود: حوزه راه و ریل بیش از هر زمانی به این همکاری و پشتیبانی نیاز دارد و با توجه به نقش مهم راه آهن در هشت سال دفاع مقدس و پیشبرد اهداف اقتصادی ایران اسلامی، باید نیازهای آن را برطرف و متناسب با ظرفیت‌های شهرها و استان‌های مختلف کشور نسبت به احداث مسیرهای ریلی جدید اقدام کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیرهای نمایندگان مردم در مجلس شورای و کمیسیون انرژی به جهت طراحی و اجرای طرح‌های مختلف حوزه ریلی در کشور عنوان کرد: طرح فراکسیون راه‌آهن در مجلس شورای اسلامی و با هدف تدوین نظارت و پشتیبانی از خدمات و طرح‌های عمرانی در حوزه ریلی پیشنهاد شده است.

وی گفت: با تشکیل این فراکسیون اقدامات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های مختلف حوزه ریل راه‌آهن تسریع می‌شود و پیگیری‌های مورد نیاز برای ایجاد آن انجام و در صورت تأیید نمایندگان و متناسب با نیاز مردم، فعالیت این فراکسیون آغاز و مسیر ارائه خدمات در این حوزه تسهیل می‌شود.

توسعه خدمات ریلی زمینه توسعه صنعتی کشور را فراهم می‌کند

حسنوند بیان کرد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس و برای پشتیبانی نظامی و مردمی از رزمندگان اسلام در جبهه نبرد حق علیه باطل به خوبی درخشید و در جابه‌جایی رزمندگان تجهیزات و مجروحین خدمات منحصربه فردی ارائه داد و باید بیش از گذشته این خدمات را به اقشار مختلف اجتماعی معرفی کرد.

وی با اشاره به نقش راه آهن در توسعه صنعتی ایران اسلامی افزود: حمایت از راه‌آهن و ساخت مسیرهای ریلی جدید در کشور ضروری است چرا که این موضوع، سبب رونق اقتصادی و تأمین زیرساخت برای پیشبرد اهداف اقتصادی و افزایش قدرت جابه‌جایی محصولات تجاری و تولیدی کشور به خارج از مرزها می‌شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان این که راه‌آهن یک مسیر تردد ایمن برای شهروندان است، ادامه داد: در صورت توجه به ساخت مسیرهای جدید ریلی علاوه بر سهولت شهروندان خدمات زیست محیطی و استفاده ازسوخت‌های فسیلی در کشور کاهش می‌یابد و به همین جهت باید در این عرصه اقدامات مورد نیاز را طراحی و به اجرا رساند.

کشور نیازمند ساخت بیش از یک هزار کیلومتر مسیر جدید ریلی است

وی با بیان این که طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته و به صورت سالیانه باید بیش از یک هزار کیلومتر مسیر ریلی جدید در کشور احداث شود، گفت:متاسفانه در طول سال‌های اخیر و دلایل مختلف میانگین ساخت مسیرهای ریلی جدید در کشور به پایین‌تر از اهداف تعیین شده رسیده است.

حسنوند عنوان کرد: به همین جهت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و کمسیون انرژی حمایت از ساخت مسیرهای ریلی جدید را با همکاری دولت مورد توجه قرار داده‌اند و اختصاص یک درصد از منابع درآمدهای نفتی برای اجرای طرح‌های جدید در حوزه ریلی، بخشی از این خدمات است.

وی افزود: با اختصاص این اعتبار، گامی بلند در تأمین نیازهای ریلی کشور برداشته و زمینه برای توسعه خدمات ریلی در کشور فراهم می‌شود چرا که این اعتبار چندین میلیارد ریال اعتبار در اختیار راه آهن می‌گذارد و علاوه بر این، زمینه برای ایجاد و احداث مسیرهای ریلی بیش از گذشته، فراهم می‌شود.

رئیس کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری برای واگذاری اراضی راه آهن، بیان کرد: راه آهن همواره پشتیبان مردم و انقلاب و اسلامی بوده و در صورت تأمین نیازهای شهروندان در این حوزه رضایت شهروندان بیش از گذشته از خدمات راه آهن فراهم و راه آهن نیز در کنار مردم مسیر توسعه شهرها واستان‌های کشور را همانند گذشته و با سرعت بیشتر تسهیل می‌کند.

اجرای طرح‌های ریلی در کشور تسریع می‌شود

وی با بیان این که طرح‌های خوبی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذران خارجی در حوزه ریل و راه آهن کشور در دست اجرا و احداث است، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، مسیر توسعه اقتصادی و کار آفرینی در کشور شتاب گرفته و زمینه برای تحقق اهداف اقتصادی در کشور با تکیه بر توان داخلی فراهم می‌شود.

حسنوند ادامه داد: بیش از این نیز، سومین نشست شورای مدیران راه آهن با حضور مسئولان استانی و مدیران کل راه آهن منطقه برگزار و نحوه توسعه خدمات و اجرای طرح‌های عمرانی در حوزه ریلی مورد طرح و بررسی قرار گرفت که این جلسات، مسیر توسعه خدمات این حوزه را تسهیل و هماهنگی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های عمرانی در راه آهن را بیش از گذشته فراهم می‌کند.

منبع خبر: تین نیوز

۱۳۹۶/۰۴/۲۰ ساعت ۰۸:۳۶ تعداد بازدید ۱۶۱۱