صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

در دیداری که بین عضو هیأت مدیره راه‌آهن و رییس راه‌آهن لتونی انجام شد، طرفین از توسعه همکاری‌های ریلی استقبال کردند. در این دیدار توافق اولیه برای راه‌اندازی قطار باری بندرعباس-ریگا انجام شد. این توافق در راستای کریدور شمال-جنوب است.

به گزارش
تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پی دیدار ادوینس برزینس عضو هیات‌مدیره و رئیس راه‌آهن لتونی با عاشوری عضو هیات‌مدیره راه‌آهن و رئیس كمیته ترانزیت بر راه‌اندازی قطار باری از بندر ریگا (پایتخت كشور لتونی) به بندرعباس برای جابجایی بار در كریدور شمال-جنوب توافق شد.

حسین عاشوری عضو هیات‌مدیره راه‌آهن در خصوص توافقات صورت گرفته در این جلسه گفت: در این جلسه راه‌آهن لتونی جهت ایجاد و گسترش همكاری‌ها در همه زمینه‌های ریلی با راه‌آهن ج.ا.ایران، بر اهمیت و تمایل استفاده لتونی از پتانسل بالقوه كریدور شمال–جنوب تاكید كرد.

وی افزود: پیرو استقبال از تمایل راه‌آهن لتونی جهت گسترش همكاری‌های ریلی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته راه‌آهن ایران برای فعال كردن كریدور شمال-جنوب با همكاری راه‌آهن‌های روسیه و آذربایجان ارائه شد.

عاشوری تصریح كرد: همچنین در جلسه ۳ جانبه‌ای كه با حضور مسئولین راه‌آهن ایران، آذربایجان و روسیه در مسكو برگزار شد، زمان‌بندی سیر قطارها در هریك از كشورها و تعرفه‌های مسیر بندر‌عباس به مسكو از مسیر آذربایجان برای سال ۲۰۱۷ با تخفیف ۵۰ درصدی تعیین شد.

عضو هیات‌مدیره راه‌آهن با استقبال از پیوستن لتونی به كریدور مذكور گفت: در این جلسه مقرر شد تا پیش‌نویس یادداشت تفاهم چهار جانبه ایران، آذربایجان، روسیه و لتونی در خصوص حمل‌ونقل تركیبی از بندر عباس به ریگا و بالعكس توسط راه‌آهن ایران تهیه تا در جلسه چهارجانبه‌ای با حضور روسای راه‌آهن‌های روسیه–ایران-آذربایجان و لتونی در اواخر اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در مسكو مورد مذاكره قرار گرفته و نهایی شود.

وی افزود: همچنین طرفین از راه اندازی قطار آزمایشی بندرعباس– ریگا در آینده نزدیك استقبال كردند.

منبع خبر: تین نیوز

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ ساعت ۱۲:۴۶ تعداد بازدید ۱۹۶۶