صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

اداره‌کل راه‌آهن آذربایجان (تبریز)، استفاده بهینه از واگن‌های ایرانی در مقصد ترکیه را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون با این روش ۴۳۹ واگن به ظرفیت ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن کالا به این کشور صادر شد.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان (تبریز)،  گفت: عمده این بارها آهن‌آلات و میلگرد بوده که از مبادی مختلف به ترکیه ارسال‌شده است.

به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شاپور ارصلانی افزود: با بررسی‌ها و رایزنی‌هایی که از سوی همکاران این اداره‌کل صورت گرفت، مشخص شد که میزان زیادی آهن‌آلات از مرزهای زمینی بازرگان و سرو به ترکیه صادر می‌شود، ازاین‌رو با شناسایی صاحبان عمده این کالاها و رایزنی با آن‌ها، این بارهای حجیم به ریل منتقل شد.

ارصلانی بابیان این‌که چنان‌چه این روند ادامه داشته باشد حتما برای حمل‌ونقل ریلی با صادرکنندگان این کالاها تفاهم‌نامه‌ای امضا خواهیم کرد، افزود: هم‌چنین محصولات صادراتی مانند الکل، نمک‌دریایی، ذغال‌سنگ و قیر را با استفاده از انواع واگن‌های داخلی و خارجی از تبریز به ترکیه ارسال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: هم‌چنین در بخش صادرات کالا به آسیای میانه، تاکنون ۸۹ واگن صادرات ریلی شیشه با ۴ هزار و ۴۳۵ تن و ۱۸۳ واگن انواع لوله با دو هزار و ۵۹۷ تن از تبریز داشته‌ایم.

بررسی امضای تفاهم‌نامه با سایپا

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان بابیان این‌که باگذشت هشت ماه از ابتدای سال، چهار هزار و ۶۳۹ واگن از این اداره‌کل بارگیری و ارسال‌شده است، یادآور شد: بسیاری از کالاهای ارسالی در زمره کالاهای کانتینری ازجمله خودرو بودند که مربوط به شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا می‌شوند. هم‌چنین از این تعداد ۲۳۰ واگن مواد نفتی و نفت کوره، ۲۱۰۰ واگن غلات، ۱۶۰ واگن کربنات‌سدیم و ۲۳۵ واگن قطعات شرکت آمیکو بوده است که بارگیری کربنات سدیم برای اولین بار در این اداره‌کل انجام شد.

وی با اشاره به این‌که حمل ریلی خودرو در سال‌های گذشته نیز انجام می‌شده است، افزود: در حال حاضر به دنبال امضای تفاهم‌نامه برای ارسال محصولات سایپا از دپوی تبریز به ۵ استان هستیم که رایزنی‌ها دراین‌باره ادامه دارد.

افزایش عملکرد ریلی در بخش بار

وی با اشاره به این‌که این اداره‌کل در هشت ماهه امسال در کلیه موارد مربوط به حمل بار، نسبت به سال گذشته افزایش عملکرد داشته است، افزود: این اداره کل در مدت یادشده در تناژ بارگیری ۳۴ درصد، تناژ تخلیه ۵۷ درصد، تناژ بار حمل شده در منطقه ۳۷ درصد، تن کیلومتر مرزی ۶۲ درصد، تناژ مبدأ مقصد ۲۷ درصد و در تن کیلومتر خالص ۶۵ درصد و ناخالص ۵۹ درصد، رشد داشته است

وی هم‌چنین بابیان این‌که این اداره‌کل قبل از راه‌اندازی بخش باری راه‌آهن ارومیه صاحبان عمده بار در اطراف راه‌آهن مراغه به ارومیه را شناسایی کرده بود، اضافه کرد: بار کربنات سدیمی که پیشتر به آن اشاره شد و بار پتروشیمی مهاباد ازجمله بارهایی است که به‌تازگی توسط این اداره‌کل جذب‌شده است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی بابیان این‌که این اداره کل با شرکت‌های خصوصی برای حمل روزانه پنج واگن بار پتروشیمی به نتیجه رسیده است، گفت: با تامین واگن‌های موردنیاز و تفاهم برای حمل بار از این پتروشیمی به شکل انبوه، برای امضای تفاهم‌نامه با آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر این‌که حمل بار در راه‌آهن ارومیه فعال و بدون مشکل است، گفت: کلیه صاحبان بار با هماهنگی با شرکت‌های حمل‌ونقلی می‌تواند برای انتقال بار خود از این راه‌آهن اقدام کنند.

منبع : تین نیوز

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ساعت ۱۱:۵۰ تعداد بازدید ۱۰۲۶