صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

مدیرکل امور بین‌الملل راه‌آهن در مراسم آغاز به کار نوزدهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای روسای راه‌آهن خاورمیانه با اشاره به اقدامات قابل توجه ریلی ایران در طول ماه‌هایی که از آغاز سال میلادی جدید گذشته، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت به مدت چهار روز در تهران برگزار خواهد شد و در این نمایشگاه کشورهای مختلفی همچون روسیه، آلمان، چین، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، جمهوری چک، هند و اسلوواکی شرکت خواهند داشت.

 به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ عباس نظری، مدیرکل امور بین‌الملل راه‌آهن در نوزدهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه که در شرکت راه‌آهن برگزار می‌شود اظهار داشت: قبل از همه به مدیرکل UIC، ریاست RAME، روسای  راه‌آهن‌های خاورمیانه، مقامات UIC، نمایندگان شرکت حمل‌ونقل توسعه ریلی پارسیان و دیگر شرکت‌کنندگان در این اجلاس خوش آمد می‌گویم.

 وی در ادامه اظهار داشت: هم‌اکنون خوشحالم که با حمایت UIC و همکاری خوب اعضای مجمع منطقه‌ای خاورمیانه و نیز دفتر منطقه‌ای خاورمیانه، فعالیت‌های ما شکل منسجمی به خود گرفته است به‌گونه‌ای که جلسات مجمع منطقه‌ای به‌طور منظم سالی دو بار در موعد مقرر و به میزبانی یکی از اعضا تشکیل می‌شود.

نظری در ادامه با اشاره به اینکه قصد دارم مروری بر فعالیت‌های شش ماهه نخست سال ۲۰۱۷ داشته باشم اظهار داشت: این مرور در ۵ حوزه تهیه سندی با عنوان «چشم اندازی از وضعیت فعلی راه آهن‌های خاورمیانه، حرکت در مسیر صحیح»؛  برگزاری سمینار UIC RAME در خصوص فعالیت‌ها و پروژه‌های فوروم ریل‌سیستم  RSF؛ تهیه CD هجدهمین اجلاس مجمع منطقه‌ای روسای راه‌آهن‌های خاورمیانه در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۱۶ در اردن؛ به روزآوری وب‌سایت دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و درج اخبار RAME و  UIC و برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی در تهران انجام خواهد شد.

 وی با اشاره به تهیه سند چشم‌اندازی از وضعیت راه‌آهن‌های خاورمیانه از سوی ایران، توضیح داد: این صنعت که با تلاش گروهی دفتر منطقه‌ای تهیه و آماده شده است، با تکیه بر وضعیت فعلی راه‌آهن‌های خاورمیانه چهار بخش اصلی کشورها، حمل‌ونقل، حمل‌ونقل ریلی و اطلاعات کامل حوزه راه‌آهن را عرضه می‌کند. همچنین بناست در کنار آن سندی با موضوع کریدورهای عبوری از منطقه خاورمیانه آماده شود که کشورهای عضو می‌توانند در تهیه آن همکاری کنند.

 مدیرکل امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن به برگزاری سمینارهای تخصصی در حوزه ریلی اشاره کرد و گفت: در همین راستا سمینار پروژه‌های بخش ریل‌سیستم UIC عصر امروز با حضور حاضران در اجلاس برگزار خواهد شد تا در زمینهٔ استانداردسازی بین‌المللی حوزه ریلی و دیجیتال‌سازی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود. همچنین تلاش شده با به‌روزرسانی وب‌سایت دفتر منطقه‌ای خاورمیانه اطلاعاتی که در قالب آن عرضه می‌شود بروز شده و شرایط را برای ادامه همکاری‌ها فراهم کند.

۱۳۹۶/۰۲/۱۷ ساعت ۱۰:۴۱ تعداد بازدید ۱۹۲۰