صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهندس حسین عاشوری در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: تحریم‌ها نتوانسته روی همکاری ریلی ایران با دیگر کشورها حتی کشورهای اروپایی تاثیر بگذارد.

او تاکید کرد:  راه‌آهن ایران جزو معدود راه‌آهن‌های جهان است که با راه‌آهن‌های شرق و غرب همکاری مستمر داشته و شرق و غرب را به هم متصل کرده است.

قائم‌مقام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: به‌صورت آزمایشی انتقال بار از هند تا مسکو  انجام شد تا مقرون‌به‌صرفه بودن ریل برای حمل‌ونقل بین‌المللی را اثبات کند.

مهندس عاشوری تصریح کرد: به‌صورت آزمایشی کالایی از هند را از بندرعباس به قزوین از طریق خط راه‌آهن حمل شد، سپس از طریق قزوین تا آستارا با کامیون به آستارا منتقل شد و در نهایت مجدداً از آستارا با راه‌آهن به مسکو انتقال یافت و عملاً کریدور شمال به جنوب را از بندرعباس به مسکو راه‌اندازی شد.

او در ادامه گفت: طبق مطالعات کریدور شمال به جنوب ظرفیت حمل‌ونقل حداقل هفت هزار تن کالا در سال را دارد.

قائم‌مقام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: نسبت‌های مشارکت ایران و روسیه در بخش‌های مختلف پروژه به دلیل  اینکه پیمانکار این پروژه‌ها روسیه است متفاوت است.

مهندس عاشوری افزود: برای ایران هیچ تفاوتی میان شرکت‌های کشورهای جهان وجود ندارد چون همه طبق استاندارهای بین‌المللی عمل می‌کنند.

او به انعقاد قرارداد احداث شش هزار واگن  اشاره کرد و گفت:مقرر است بخشی از قطعات از روسیه باشد و با همکاری سه شرکت ایرانی واگن‌ها در ایران تولید شود.

قائم‌مقام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تامین مالی این پروژه توسط روسیه انجام می‌شود اما خریداران واگن‌ها شرکت‌های خصوصی ایرانی خواهند بود.

او درباره نقش راه‌آهن گفت:  راه‌آهن جمهوری اسلامی نقش ضامن بازپرداخت شرکت‌های ایرانی عهده دارد تا این فرایند انجام شود.

مهندس عاشوری  تاکید کرد: ولی پیشنهاد‌هایی جهت توسعه این همکاری‌ها و ایجاد یک شرکت مشترک حمل‌ونقل بین‌المللی میان دو کشور در میان است.

او اظهار داشت: پروژه دوخطه کردن مسیر خواف به کاشمر و برقی کردن خط راه‌آهن سرخس-بندرعباس از دیگر پروژه‌های مشترک بین دو کشور خواهد بود.

منبع: تین نیوز

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ ساعت ۱۲:۱۵ تعداد بازدید ۱۱۳۷