صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

ظرفیت سازی و ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاری های بخش خصوصی، موجب پشتیبانی بیشتر دولت از راه آهن و روان تر شدن چرخ توسعه صنعت ریلی خواهد شد .
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی سرپرست شرکت راه آهن در جمع مدیران شرکت های مسافری ریلی با اعلام این مطلب گفت: اتکا به بودجه دولت، در شرایطی که دشمن تلاش می کند با اعمال فشارهای اقتصادی، شیرینی های زندگی را به کام مردم تلخ کند، کافی نیست و تلاش ما باید این باشد که در حوزه مسئولیت مان، خبر خوش به مردم بدهیم.
رسولی با یادآوری اینکه رفتن به دنبال کارهای حاشیه ای، مانع از دستیابی به اهداف اصلی راه آهن می شود، اضافه کرد: راه آهن شرکت بهره بردار است و ورود این شرکت به حوزه های دیگر، مانع از انجام وظیفه درست این شرکت می شود.
وی تصویر پیش روی حوزه حمل و نقل ریلی را روشن و روبه پیشرفت دانست و گفت: اعتماد سازی در بدنه راه آهن و نگاه به داخل از مهمترین اولویت های این شرکت در آینده است و نیروی های انسانی و متخصص راه آهن سرمایه های گرانبهای این شرکت به شمار می روند .
سرپرست راه آهن با تاکید بر اهمیت حمایت های بودجه ای دولت و ایجاد شرایطی چون استفاده از فاینانس خاطرنشان کرد : در مقایسه این امکانات مهم و نیروی انسانی کارآمد و متخصص و دلسوز، نیروی انسانی کفه سنگین تری را به خود اختصاص داده است.
وی با یادآوری اینکه در دوره جنگ نیروی انسانی راه آهن با کمترین امکانات و دست خالی ، بیشترین خدمت را به راه آهن و مردم ایران ارائه کرد، گفت: در حد بضاعت تمام تلاش خود را برای افزایش روحیه و ارتقا علاقمندی آنان به راه آهن انجام می دهیم .

راه آهن یک خانواده است

رسولی کار راه آهن را بسیار با ارزش خواند و افزود : راه آهن یک خانواده است و بخش دولتی و غیر دولتی در آن تعریفی ندارد چرا که با حذف هریک از آنها، حرکت قطارها متوقف می شود.
وی توجه به بخش غیر دولتی راه آهن را در زمره اولویت های خود عنوان کرد و اظهار داشت : در گزارش نوروزی به کمیسیون عمران با اشاره به شرایط اقتصادی تاکید کردم که شرکت های ریلی نه تنها وضع موجود سال قبل را حفظ کرده اند، بلکه با وجود حذف قطارهای فرسوده و ناایمن ، رشد ۱۵ درصدی در ارائه خدمات خود داشتند.
وی با اشاره به اینکه قیمت بلیت های مسافری امسال، تنها ۱۰ درصد بیشتر از قیمت این بلیت ها در شهریور سال ۹۴ است ، تصریح کرد: قیمت بلیت های مسافری از سال ۹۴ تا ۹۷ ثابت مانده بود و افزایشی نداشت که در دی ماه امسال بعد از مدتها آن را ۱۰ درصد افزایش داده ایم .
سرپرست راه آهن باتاکید بر اینکه باید روابط میان بخش خصوصی و دولتی راه آهن باز تعریف شود ، خطاب به مدیران شرکت های مسافری ریلی گفت : حتماً از نظرات شما در مصوبات هیات مدیره ،بخشنامه ها و دستور العمل ها کمک گرفته و تصمیم سازی ها با همراهی یکدیگر صورت می گیرد .
وی با اشاره به اینکه شرایط امروز با سال های گذشته متفاوت شده و هفتگی و ماهیانه تغییر می کند افزود: با مصوبات گذشته، نمی توان برای امروز کار کرد و تصمیم گرفت .
رسولی از تشکیل گروه های کارشناسی برای تعامل میان شرکت های ریلی مسافری و راه آهن خبر داد و اضافه کرد: از گروههای مختلف از جمله دانشگاهیان که از نگاه کلان و دانشگاهی برخوردار هستند ، برای حضور در این گروهها دعوت شده است .
سرپرست راه آهن با اشاره به اینکه در کنار مطالب دانشگاه باید توجه بسیاری به تجربیات کسب شده داشت ، اظهار داشت: اگر مصوبه ای عملیاتی نباشد ، نمی توان به آن عمل کرد چرا که زمان سعی و خطا نداریم .
وی در ادامه با بیان اینکه سنگ بنای تعامل حوزه مسافری تقویت می شود ، افزود: موفقیت شرکت راه آهن و بخش خصوصی باید یکی باشد و یکی بر دیگری ترجیح داده نشود .
رسولی خواستار اطلاع رسانی اقدامات مثبت انجام شده در حوزه مسافری شد و گفت: درِ بسته ای در مقابل راه آهن وجود ندارد و هدف های پیش روی صنعت ریلی بلند است از این رو با توجه به تولید داخلی و هماهنگی با یکدیگر به موفقیت های بزرگی دست خواهیم یافت .

وی تاکید کرد : به منظور ارتباط موثر، علاوه بر ارتباطات تلفنی و غیر مستقیم ، یک هفته درمیان با شرکت های مسافری جلساتی به شکل منظم برگزار می شود .
منبع: وبسایت راه آهن ج.ا.ا

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ساعت ۱۲:۲۳ تعداد بازدید ۱۰۹