صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

عضو كمیسیون عمران عامل اصلی عدم تكمیل شبكه ریلی را كمبود منابع مالی برشمرد و گفت: برای بهبود شرایط بایستی زمینه را برای جذب سرمایه گذاری ها فراهم كنیم.

توسعه حمل‌ونقل ریلی حتی در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته و افزایش سهم بخش ریلی در ترانزیت كالا و اتصال تمامی نقاط كشور به ویژه قطب‌های صنعت به شبكه ریلی از برنامه‌های دولت است.

تبدیل شدن به یكی از كشورهای ترانزیتی در منطقه با گسترش مسیرهای ترانزیتی با قطار در كریدورهای بزرگ در شمال- جنوب وغرب- شرق كشور نیز از اهدافی است كه رئیس‌جمهوری آن را در دستور كار وزارت راه و شهرسازی قرار داده است.

محمد مهدی افتخاری عضو كمیسیون عمران با بیان اینكه بخش حمل و نقل ریلی ایران جهت رسیدن به اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ خود در صدد جذب سرمایه ‌گذاری هنگفت در بخش زیرساخت‌های خود باید باشد، گفت: در این بین با افزایش امكان جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی می‌توان انتظار شكوفایی در این بخش را داشت.

وی افزود: یكی از دلایل اصلی عدم تكمیل شبكه ریلی كمبود منابع مالی است كه به نظر می رسد دولت قدم های محكم تری را برای تامین مالی مورد نیاز صنعت ریلی بردارد.

وی بر حمایت مجلس از بخش حمل و نقل ریلی تاكید كرد و گفت: با توجه به برنامه و هدف راه آهن برای رسیدن به سهم ۳۰ درصدی در بخش بار، سرمایه ها بایستی در بخش نوسازی ناوگان و توسعه خطوط بیش از دیگر بخش ها صورت گیرد.

افتخاری خاطر نشان كرد: سهم راه آهن از مجموع جابجایی ها بسیار پایین است بنابراین برنامه ریزی ها باید به شكلی تدوین شود كه تا پایان برنامه هفتم ۸۰ درصد ترانزیت بار را از آن بخش ریلی كنیم.

۱۳۹۶/۰۳/۰۸ ساعت ۱۱:۲۳ تعداد بازدید ۱۵۲۴