صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

مدیر كل راه آهن اراك از بازسازی خطوط ریلی، تطویل خطوط و احداث ۳ دهانه پل زیر گذر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ جلال الدین كوكنار با بیان اینكه عملیات بازسازی ۸۰۰ متر از خطوط ریلی اراك حد فاصل ۱۰۰۰ متری ایستگاه اراك و به منظور بهبود و بازسازی خطوط و رفع مشكل خرابی خط و همچنین افزایش ایمنی سیر قطارها صورت گرفته است، گفت: در این بازسازی، تراورس های چوبی به تراورس های بتنی تغییر كردند.

وی افزود: با انجام این بازسازی ها ضریب ایمنی سیر قطارها افزایش می یابد و میزان خرابی های خط نیز به حداقل ممكن می رسد.

مدیر كل راه آهن اراك از اتمام عملیات تطویل خطوط ایستگاه های شازند و مشك آباد خبر داد.

جلال الدین كوكنار ادامه داد: در این ایستگاهها، ۳ خط موجود از ۴۰۰ متر به ۹۰۰ متر افزایش یافت.

وی افزود: این طرح با هدف بازسازی و ارتقاء سطح ایمنی خطوط برای سیر قطارها به خصوص قطارهای باری و افزایش میزان حمل بار انجام می‌شود.

مدیركل راه آهن اراك گفت: با اجرای این طرح توسعه‌ای و با افزایش گنجایش ایستگاه‌ها، واگن‌های بیشتری می‌توانند در ایستگاه متوقف شوند و طبیعتاً میزان بارگیری افزایش پیدا خواهد كرد.

وی ادامه داد: تطویل خطوط ایستگاه‌ها منجر به اعزام قطارهای متراژی به طول ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ متر خواهد شد و مشكلی در سیر قطارهای طویل به وجود نخواهد آمد.

همچنین مدیر كل راه آهن اراك از احداث ۳ دهانه پل زیر گذر در كوی رضوی اراك خبر داد.

وی افزود: در راستای مصوبه كمیسیون ایمنی و پیشگیری از سوانح راه آهن كشور كه در جریان بازدید از محدوده حادثه خیز كوی رضوی تصویب شد، احداث چند زیر گذر در دستور كار راه آهن اراك قرار گرفت.

وی گفت: تاكنون جهت تردد عابرین پیاده و به منظور تسهیل و ایمنی در تردد ساكنان كوی رضوی،۳ دهانه پل زیر گذر احداث شد.

كوكنار تصریح كرد:در این محدوده با توجه به همجواری همشهریان و ساكنان كوی رضوی با خط آهن، مقرر شد یك دستگاه دیگر از این نوع پل نصب شود تا از برخورد قطار با عابرین و حوادث احتمالی پیشگیری شود.

مدیر كل راه آهن اراك، نصب تابلوهای هشدار دهنده و راهنما را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان كرد و گفت:امیدواریم با احداث این پل ها ضریب امنیت تردد ساكنان افزایش یابد.

وی همچنین از اجرای طرح دیوار كشی در این منطقه خبر داد و گفت: قرارداد دیوار كشی با پیمانكار دوم منعقد شده است و كار در حال انجام است.

 

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ ساعت ۰۹:۰۴ تعداد بازدید ۱۵۱۳