صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

به نقل از روابط عمومی شرکت :

مسیر شرقی کریدور شمال-جنوب در شرق دریای خزر از مسیرهای راهبردی در نیم‌کره شرقی جهان است. این راه‌گذر، ارتباط ترانزیتی کشورهای شمال اروپا، روسیه و آسیای میانه را از طریق ایران به کشورهای حوزه اقیانوس هند، خلیج فارس و جنوب آسیا برقرار می‌سازد.

 در بخش ریلی شرق دریای خزر که هم اینک فعال است. کالاها در این مسیر با گذر از روسیه، قزاقستان و ترکمنستان وارد مرزهای ریلی ایران در سرخس و اینچه برون شده و از طریق خط آهن به بندرعباس می‌رسند.

شرکت راه آهن حمل و نقل در راستای سیاست افزایش روابط تجاری کشورهای ایران و روسیه ظرف یک سال گذشته، چندین قطار کانتینری را از طریق مرز ریلی سرخس به بندرعباس ارسال نمود. از آنجا که ترانزیت ریلی از مسیر ایران باعث کاهش زمان حمل کالا و کاهش هزینه برای مشتریان می شود؛ همواره مورد علاقه شرکای ما در روسیه بوده است.

هفتم اسفند ماه سال جاری، شرکت راه آهن حمل و نقل میزبان یکی دیگر از شرکای تجاری خود از کشور روسیه بود. در این فصل از مذاکرات مهندس عاشوری با همتای خود جهت بازدید از پتانسیل های ریلی ایران وارد منطقه سرخس شده و از امکانات ریلی در مرز مشترک با ترکمنستان و منطقه ویژه سرخس و تجهیزات تعویض بوژی بازدید به عمل آوردند.

این دیدار از آن جهت برای راه آهن حمل و نقل مهم است که حاصل آن تفاهمنامه ادامه همکاری را در پی داشت. شرکت روسی با توجه به پتانسیل های موجود ریلی در سرخس و بندرعباس خواستار افزایش مراودات تجاری است.

لازم به ذکر است در این سفر مدیران ارشد و نماینده دائمی آن شرکت در ایران به همراه تنی چند از مقامات ارشد راه آهن ایران و مدیران شرکت راه آهن حمل و نقل حضور داشتند.

  

۱۴۰۲/۱۲/۱۵ ساعت ۱۱:۵۹ تعداد بازدید ۱۴۷