صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

به گزارش روابط عمومی شرکت راه آهن حمل و نقل هفتمین نمایشگاه بین المللی زنجیره تامین و لجستیک چین در روزهای ۴-۳ مهر ماه ۱۴۰۳(۲۴-۲۵ ماه سپتامبر ۲۰۲۴) در شهر پکن(چین) برگزار شد و همزمان با این نمایشگاه رویدادهایی از جمله نهمین کنفرانس  همکاری های بین المللی لجستیک و حمل و نقل بین المللی(با موضوع مسیر ترانس کاسپین) و کنفرانس همکاری های بین المللی چین در خصوص امنیت تجارت و تسهیل ترخیص گمرکی برگزار شد.

در این کنفرانس پلتفرم ها و شرکت های لجستیکی چین به همراه شرکت هایی از آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، ازبکستان  و روسیه حضور داشتند که فرصت مناسبی برای شرکت راه آهن حمل و نقل جهت معرفی و توسعه بازار بین المللی ایجاد شد.

همچنین در جلسه مهندس عاشوری مدیرعامل شرکت راه آهن حمل و نقل با آقای محسن بختیار سفیر ایران در چین ضمن بررسی چالش های موجود در افزایش تعاملات حمل و نقلی باکشور چین برجدیت و اهتمام شرکت به عقد قرارداد با طرف های چینی و راه اندازی قطار برنامه ای بین دو کشور چین و ایران تاکید شد و سفیر محترم هم بر اهمیت سیاسی و استراتژیک  این موضوع تاکید داشتند و با اشاره به حجم بالای بازار چین در ایران جهت هر نوع حمایتی در این راستا اعلام آمادگی نمودند.

در این کنفرانس موضوع اتصال مشترک قاره آسیا و اروپا و اپراتوری موثر کریدور جدید دریای خزر در دو روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پس از کنفرانس، جلسات دو جانبه متعددی با شرکت هایی از کشورهای چین، روسیه، آذربایجان و قزاقستان با محوریت

·        همکاری های تجاری و فورواردری

·        ترانزیت در مسیر چین به ایران و ایران به چین

·        راه اندازی ترمینال نگهداری کانتینرها

برگزار شد.

در کنفرانس روز دوم پس از سخنرانی روسای دو شرکت روسی و چینی جناب آقای مهندس عاشوری ضمن معرفی شرکت راه آهن حمل و نقل و اشاره به اهمیت صنعت حمل و نقل ریلی به تشریح  کریدورهای عبوری از ایران پرداختند که با ترجمه همزمان روسی، چینی و انگلیسی همراه بود و نظر شرکت کنندگان و رایزن محترم اقتصادی سفارت که در این جلسه حضور داشتند را جلب نمود و به گفته مدعوین و رایزن محترم سفارت این ارائه یکی از بهترین و پرمحتوا ترین ارائه ها در جلسات برگزار شده بود.

در ادامه در روز دوم و سوم جلساتی با شرکت های بین المللی در خصوص تفاهم همکاری با موضوعات مسیر حمل بین ایران و چین و مشکل تامین کانتینر، برگشت کانتینر و دوسر بار بودن حمل و قیمت مورد بررسی قرار گرفت که به امضاء تفاهم نامه با یک شرکت چینی رسید.

همچنین در هفتمین نمایشگاه بین المللی لجستیک و زنجیره تامین چین که با حضور شرکت های توانمند(در زمینه حمل و نقل  و لجستیک) از سراسر دنیا در روزهای ۳ الی۵ مهر ماه سال جاری( ۲۴-۲۶ سپتامبر) در پکن برگزار شد، شرکت راه آهن حمل و نقل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های ریلی ایرانی حضور داشت و مدیران ارشد این شرکت علاوه بر بازدید از غرفه های شرکت های توانمند حاضر در نمایشگاه، به معرفی خدمات و ارائه توانمندی ها پرداختند.

بازدیدکنندگان زیادی از کشورهای مختلف با حضور در غرفه شرکت راه آهن حمل و نقل در این نمایشگاه ضمن آشنایی با مسیرها و توانمندی های موجود به گفتگو و تبادل نظر و بررسی نحوه همکاری و تعاملات با شرکت پرداختند.

 

 

 

۱۴۰۳/۰۷/۰۹ ساعت ۱۸:۲۸ تعداد بازدید ۹۰