به گزارش روابط عمومی شرکت راه آهن حمل و نقل، مسئولین و کارشناسان این شرکت با حضور فعال در هفتمین نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۱۴۰۴ (IRAN EXPO ۲۰۲۵) ضمن معرفی خدمات متنوع شرکت به تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان و شرکت های علاقه مند به فعالیت حمل بار ریلی، جلسات تخصصی متعددی را با هدف جذب بارهای ریل پسند برگزار کردند.
مسئولین ارشد این شرکت با حضور فعال در همایش های برگزار شده از طرف اتاق های بازرگانی ایران – روسیه، ایران – افغانستان، ایران - ازبکستان ، ایران ترکمنستان و ... ضمن استفاده از مطالب نوین ارائه شده در این کنفراس ها، با برخی شرکت های حاضر به صورت جلسات B۲B به تبادل اطلاعات و بررسی زمینه های همکاری پرداختند. استقبال از این اقدامات به نحوی بود که نماینده سفارت ازبکستان از بروشورهای اطلاعاتی راه آهن حمل و نقل جهت استفاده شرکت های مستقر در کشور متبوع خود استفاده نمود.
همچنین مدیران و کارشناسان بخش بین المللی علاوه بر برگزاری نشست های تخصصی در غرفه شرکت با تجار داخلی و کشورهای روسیه، ترکمنستان و صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقلی علاقه مند به فعالیت ریلی در منطقه CIS ، با برخی دیگر از تولیدکنندگان و صادرکنندگان مشتاق و فعال در زمینه های تولید محصولات پتروشیمی، لوله، سیمان و ... در غرفه های آنان در سایر سالن ها نیز به تبادل اطلاعات در خصوص نرخ حمل کرایه محمولات و چگونگی نحوه ارائه خدمات ریلی به مقصدهای کشورهای واقع در منطقه CIS و ترکیه به مذاکره پرداختند.
بخش بازرگانی داخلی نیز در طی برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۴، ضمن معرفی توانمندی های شرکت به مراجعین محترم غرفه شرکت به صورت حضوری در غرفه آنها نیز به مذاکره پرداخته و نشست های کاربردی مهمی با تجار و صادرکنندگان فعال برگزار کردند.
این جلسات بعضاً با رویکرد جذب صادرکنندگان مواد معدنی فعال از طریق مرزهای آبی کشور به سمت حمل ریلی به واسطه بکارگیری اهرم های تخفیف با استفاده از ظرفیت ناوگان ریلی بوده که نه تنها می تواند صرفه اقتصادی را برای آنها به ارمغان آورد بلکه از سایر مزیت های شبکه ریلی نظیر گستردگی خطوط ریلی و حمل حجم عمده محمولات نیز برخوردار نماید. امید است با پیگیری های مضاعف و اعلام نرخ های کارشناسی شده در قالب پروپوزال های کاری به صاحبان کالا، پروژه های جدیدی به مجموعه فعالیت های شرکت اضافه شود.
شایان ذکر است نمایشگاه ایران اکسپو بزرگترین و مهمترین رویداد صادراتی در جهت ارتباط با بازارهای بینالمللی در این دوره میزبان بیش از ۸۰۰ شرکت بزرگ ایرانی و ۲,۰۰۰ بازرگان، سرمایهگذار و تاجر خارجی از ۱۰۰ کشور جهان به مدت پنج روز جهت ارائه محصولات و دستاوردهای آنان بود.