صفحه اصلی
درباره ما
آرشیو اخبار
تماس با ما
معرفی خدمات
درخواست حمل بار
نمایندگی ها
آگهی ها
مقررات حمل بار
اخبار
تماس با ما
انتخاب زبان

به گزارش روابط عمومی:

بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سرخس و امکانات تخلیه و بارگیری

توسط مدیریت محترم عامل شرکت راه آهن حمل ونقل و جمعی از مدیران شرکت های تابعه مؤسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن ج.ا.ا

 

سفر اخیر مدیرعامل شرکت راه آهن حمل و نقل به همراه تنی چند از مدیران ارشد سایر شرکت های تابعه موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن ج.ا.ا با توجه به اهمیت پایانه های تخلیه و بارگیری در مراودات تجاری بین المللی راه آهن حمل و نقل و با هدف بازدید از امکانات لجستیک، ظرفیت و زیر ساخت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوان نقطه اتصال بین کشورهای حوزه آسیای میانه، چین و روسیه در جهت تسهیل امور ترانزیت و صادرات کالا به شرکت های هدف انجام شد.

مهندس عاشوری و مدیران ارشد شرکت همچنین از نزدیک فعالیت های صورت گرفته در منطقه و شرکت های فعال در زمینه حمل و نقل بین المللی کالا را مورد بازدید قرار دادند:

  •  خطوط ریلی عریض متصل به ریل کشورهای آسیای میانه با امکان تردد به داخل منطقه بدون تعویض بوژی و خطوط ریلی نرمال متصل به شبکه ریلی ایران برای سهولت در ترانزیت ، صادرات و واردات کالا به / از کشورهای آسیای میانه.
  • نشست با مدیران عامل شرکت های صاحب بار و اپراتورهای منطقه ویژه برای همکاری های مشترک به منظور توسعه حمل و نقل بین المللی کالا.

احداث منطقه ویژه اقتصادی سرخس با مساحت حدود ۵.۲۰۰ هکتار در سال ۱۳۹۸ در شهرستان سرخس با بهره مندی از عوامل انسانی متخصص، تنوع تجهیزات، نوع و ظرفیت تجهیزات تخلیه و بارگیری( مانند سکو، بارانداز، چاله بار فله، تمسه نقاله و غیره)، سامانه های کامپیوتری و ... از جمله عواملی هستند که نه تنها در کارایی این پایانه تاثیر مستقیم دارند، بلکه می توانند باعث جذب سرمایه خارجی و رونق اقتصادی منطقه نیز شوند. همچنین مجموع این مزایا باعث شده تاثیر به سزایی در روان سازی حمل و نقل ریلی از طریق تعیین ظرفیت شبکه ریلی و سرعت بازرگانی قطارهای باری، داشته باشند.

 اهمیت این منطقه در تراز بین المللی شرکت راه آهن حمل و نقل با در نظر گرفتن هدف گذاری رشد و جهش ترانزیت کالا در سال ۱۴۰۳ به نحوی است که مدیران ارشد این شرکت از ابتدای سال جاری ضمن چندین نوبت بازدید از بنادر جنوبی کشور و مناطق ویژه، با مسئولین و مقامات؛ راه آهن ج.ا.ا، اداره گمرکات و شرکت های طرف قرارداد، نشست و مذاکرات متعددی در خصوص همکاری جهت توسعه حمل و نقل بین المللی کالا به / از کشورهای منطقه CIS، روسیه و چین داشته اند.

 

 

۱۴۰۳/۰۴/۳۰ ساعت ۱۱:۵۴ تعداد بازدید ۱۶۸